Krótka historia marki BMW
Bayerische Motoren Werke (Bawarskie Zakłady Motoryzacyjne), zwane również BMW, powstały z połączenia dwóch dużych firm Rapp Motor Works i Bavarian Airframes w 1916 roku. Od tego czasu BMW jest jedną z najbardziej tradycyjnych i odnoszących sukcesy niemieckich firm motoryzacyjnych.
Wejście BMW do przemysłu motoryzacyjnego
Po początkowej produkcji silników lotniczych, po zmianie nazwy z Bayerische Flugzeugwerke AG (BFW) na Bayerische Motoren Werke AG, firma zaczęła specjalizować się w budowie i sprzedaży silników i pojazdów silnikowych wszelkiego rodzaju. W 1923 r. zaprezentowano BMW R 32, pierwszy motocykl. W 1928 r. BMW rozszerzyło swoją działalność na branżę motoryzacyjną. Przejęło Eisenach Dixi-Werke i produkowało Austin Seven, który był tam budowany na licencji, a później produkowany pod nazwą BMW 3/15. BMW 3/20 PS było jedną z pierwszych własnych produkcji, której nadwozie zostało wyprodukowane w Daimler-Benz. Mimo to w latach 20. i 30. symbolem firmy pozostały wysokie technicznie i jakościowo modele motocykli.
Klasyki BMW
Na początku lat 60-tych firma odzyskuje sukces na rynku samochodowym, zwłaszcza dzięki modelom BMW 1500, 1800 i 2000. Seria 2 stanowiła podstawę sportowego wizerunku BMW, który do dziś jest charakterystyczny dla Bawarczyków.
Do najpopularniejszych klasycznych modeli samochodów BMW należą na przykład BMW 328, 503, 507 oraz seria 2. Najrzadszym klasycznym samochodem BMW jest BMW 507, którego wyprodukowano tylko 252 sztuki.
Wraz z modelem BMW 503 firma osiągnęła wielki sukces, ponieważ stanowił on punkt zwrotny w projektowaniu nadwozi samochodowych. Model ten stanowił przejście od przedwojennego nadwozia do luksusowego nadwozia w przemyśle motoryzacyjnym.